Min första strömmingsinläggning

Tänkte att nån annan än jag skulle ha glädje av detta.
Fick färsk Strömming av mina kära vänner, fick också ett recept som jag ville prova
 
Först rensa och sköljde jag fisken, vilket var ganska kladdigt göra. ( en liten hemlis: mycke bra att göra om man har smutsiga naglar,blev väldigt rena efter ett tag......... heheheee )
sen lade jag in den i en lag av salt, ättika o vatten, några timmar.
.....lade en tyngd över så att fisken inte flöt upp utan hade lag överallt.
 
När jag tog upp fisken ur lagen drog jag av skinnet och fick smala fina filéer.
Hackade sedan dill.....
Gjorde en senaps dressing, blandade i dillen.
Varvade sedan denna sås med fisken i en skål; och så ....voila...underbar senaps strömming
 
Tack ännu en gång Torgny och Annica för att jag får vara en del av Er familj, och får njuta av Livets Goda ting!!!
                                        
                                                            BonApetit !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0