Kurs o lite annat smått o gott

Går en kurs just nu, lär mig bl a att finna glädjen i de små tingen i livet som annars kanske vill rinna förbi utan att man lägger märke till dem... lev med det du har just nu, älta inte det förgågna, vi kan inte ändra det som varit. Men har du doftat på blomman du går förbi??? Har du lyssnat på vinden i bladen ovanför ditt huvud???
Själv har jag upptäckt att jag faktiskt kan åka buss, människorna i bussen är inte farliga, och skulle jag känna paniken lura,... andas, titta ut genom fönstret, ta tillbaka din tanke till det vackra du ser utanför, en buske du åker förbi, en fågel som flög, en bil som har en fin grill, tänk på nått helt annat.
Här nedanför följer några bilder och några ord el. citat jag tycker ger mig fantastisk styrka.
 
 
Här är en bild på min Spindellilja med sin första knopp som sakta växer fram..
.     
 
Är det inte helt fantastisktatt följa denna underbara växt i all sin framväxande kungliga skrud? Önskar jag hade möjlighet lägga ut den milda doft som hon släpper ut varje gång en knopp brister..helt underbar!!
 
 
Se den underbara skira skönhet i varje enkel blomma
 
har du svårt att orka allt som ploppar upp att göra? 
   TA DEN STÖRSTA GRODAN FÖRST!.....sen är resten inte så jobbigt...
Kramar till Er Alla
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Annica

Kram <3

2013-06-11 @ 22:31:24
Postat av: Maria

Vad du skriver bra! Så vackert!
Och fantastisk vacker var även blomman, jag har väl aldrig sett på maken!!
Hoppas din helg blir skön
hälsningar Maria
(från kursen)

Svar: Tack vad snällt sagt!
Anne

2013-06-14 @ 19:26:35
URL: http://fruppp.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0